torsdag 7 maj 2009

Klotter, migrän och djävulskap

Jag var lite för pepp igår morse. Då de första timmarna av arbetsdagen gick smidigt och lätt spådde jag att hela dagen skulle så fortgå. Men icke. Att kaffesump inte är det mest pålitliga antagningsredskapet, det vet jag, men jag hade högre tankar om min intuition. Den berömda magkänslan. Fel.
Tiden gick långsamt. På varje verklig sekund hann jag uppleva fem. Minst. Sen kom tröttheten. Med tröttheten kom frossan och sen gick det bara utför.

Jag skulle ha läst poesi igår. Det blev en omöjlighet. Jag kunde inte läsa så långsamt som mina dikter kräver. Kunde inte läsa utan att darra på rösten. Kunde inte stå utan att dras ned mot marken. Jag upplevde gravitationen som extra stark igår.
Jag åkte hem, klottrade för att hålla mig vaken. Hemma slösade jag bort en längre stund i duschen. Det var fantastiskt.
Jag somnade på täcket klädd i mina bästa mjukisar innan nio.
Idag har jag migrän. Inte av den hemska sorten, nej, bara den småjävliga. Den som inte låter sig påverkas av varken alvedon eller vatten men som inte kan klassas som sjukdom. Men jag ska inte vara snabb att dömma. Inte igen. Vi får se hur den här dagen fortlöper. Vi får se.

~klotter~

1 kommentar:

Jovan sa...

Stackare!! Vet vilken huvudvärk du pratar om det är som om helvetet själv sitter i huvudet och bara djävlas!! Bara för att man en gång lyckas somna tidigt och får sova typ en normal sömn ska man bli straffad för att man e van att sova typ 4 timmar per natt!! satans sömn vad ska denb va bra för jojo man ska vila hjärnan osv men vadå min hjärna e ju på högvarv även när ja sover! Den får aldrig vila! Tror du har typ samma hjärna som mig massa tankar funderingar osv!! Hoppas att du mår bättre idag! fab dag igår juh! Du e läcker i klänningen!!

Hörs senare nu ska ja ta tag i tvätten!!