tisdag 26 maj 2009

Jag och Jag

Jag har varit ledig länge. Den 13e åkte jag till Paris. Sen jobbade jag 4 h onsdagen efter. Igår började jobba påriktigt. Det är väldigt skönt att vara ledig, men ibland får man tråkigt. Torka på händelsefronten. Då gäller det att kunna underhålla sig själv.
Jag håller på att lära känna mig själv och har så gjort i några år. Jag känner mig ganska bra nu. I alla fall mitt huvud. Jag har för mig blivit förutsägbar; SÅ väl känner jag mig själv.

Men nu har vi, jag och jag, kommit in i ett nytt stadie av vår relation. Det fysiska. Jag lär känna min kropp. Det är spännande. Kittlande. Jag har väldigt långa armar. Sånna saker lär jag mig.

Mellan spetsarna på mina långfingrar vilar 160 cm. Jag är 162 cm lång. Jag vet inte om det är något märkligt i det, eller om allt är som det ska. Kanske har jag för korta armar? Ska inte armarnas längd vara exakt samma som min längd? Jag vet inte. Hur långa ska armarna vara egentligen?

-Ja, ni förstår hur jag har fyllt ut min ledighet..

Inga kommentarer: