söndag 31 maj 2009

Favoriten

Jag vet inte om ni förstått det, mina foster. Det, att jag är något av en standupnörd.
Jag började gå på standup för lite över ett år sedan. I samma veva som jag spolade kröken. Jag fann det otroligt befriande att sitta i en mörk lokal och lyssna på främlingar som ville få mig att skratta. Med tiden har jag kommit närmare dessa främlingar. Underbara människor. Jag har hört så många skämt, skrattat mig till tårar, blivit så otroligt obekväm. Härdats.
Jag har förälskat mig, bytt favoriter hit och dit. Men nu, nu har jag funnit en favorit. Favoriten. En otroligt begåvad ung man. En man som inte bara levererar från scenen utan även i bokform.
Mannens namn är Jonatan Unge och väljer ni att inte se klippet så är ni inte längre mina foster.

Klippet är från förra årets Skrattstock.
Boken jag nämnde heter Sista ordet : citat och fakta om döden och den skrev han tillsammans med den eminente Aron Flam. Boken köps här.

Får ni chansen att se honom live så m å s t e ni ta den. Gör ni det inte går ni misste om något påriktigt. På riktigt.

Inga kommentarer: