lördag 10 oktober 2009

Spotify och Jag

Hemma hos min syster. Vi har börjat spendera all mer tid tillsamans. Det är bra. Just nu fixar hon med sitt hår. Jag väntar på att få tillträde till duschen. Väntar gör jag gärna, mer än gärna. Vet ni varför? Jo, hon har Spotify. Fantastiskt. Jag har inte någon egen dator så Spotify är för mig fruktansvärt avlägset. Men nu sitter vi här, jag och S, tillsamans.
Jag har väldigt bestämd musik, lyssnar för närvarande endast på tre saker

Hemma - Thorsten Flinck
Ute - Petter
På jobbet - Monde Yeux

Hade det varit möjligt, hade det varit ett alternativ, hade jag vid varje tillfälle lyssnat på Monde Yeux. Men i mitt datalösa tillstånd kan jag inte få in denna fantastiska grupp i min ipod. Inte heller kan jag minnas att ta med Naked Girls-skivan hem från jobbet.
De är mina absoluta favoriter just nu. Varje låt är den bästa, men den bästaste av de bästa är Belligerency/Duke.
Och nu, denna underbara lördag, kan jag lyssna på musiken. Inte bara Naked Girls, utan även Duke & The Drug Dealing Dinasours.
Fantastiskt, helt fantastiskt.

Inga kommentarer: