tisdag 27 oktober 2009

Hångla i Nangijala

En text kom till mig. Beskrev mig. Ni vet som i Killing me softly ~singing my life with his words~ fast inte uttjatat.

Fan va vi ska hångla i Nangijala
I nästa liv är det du och ja
Där våra förbjudna känslor är legala
Vi ses i Nangijala
Tills dess får det va

Författaren av dessa magiska ord är trubaduren Peter Barlach. Jag vill att ni ska höra hela låten, åh, va jag vill det. Jag vill att ni ska lyssna och förstå. Men den finns inte utgiven. Inte ännu. Men det finns ett sätt att gå runt det, foster små, det finns det.
Peter gör en föreställning på Stadsteatern och, kära ni, vet ni vad mer? Peter gör tillsammans med Frans Haraldsen en show på Södera Teatern som heter Efterfest med Peter & Frans.
Check it out. Det är totalvärt. Påriktigt.

Inga kommentarer: