söndag 6 september 2009

Sensommarsol

En underbar dag, det är precis vad jag har haft.
Jag vaknade aningens för tidigt, men då jag inte kunde somna om antog jag att kroppen var utsövd och redo att gå upp.
Efter tre timmar av kaffe, flingor, städning och pyssel var jag på humör för att ta mig ut i söndagens sensommarsol. Jag mötte upp mama och vi promenerade oss igenom Stockholm. Upp till syster och ge en stärkande kram ~hon avslutade inte festligheterna i samma goda tid som jag~, sen mer promenerande. När vi promenerat runt i två och en halv timmar slog hungern till. Hårt och skoningslöst. Vi sökte efter mat, men vi var på söder och söder är det värsta stället att befinna sig på då man vill äta något gott OCH sitta i en trevlig miljö.
Men så knackade det på en ruta. En hand sa 'Här sitter vi och äter brunch, det är fab.'. Det var Anna som satt inne på malmen där det var premiär för söndagsbrunch. Och vilken brunch sen! En lovely blandning av allt. Fab. Påriktigtfab. På riktigt. När vi var mätta , belåtna och lyckliga promenerade jag ytterligare en bit. Hela vägen ner till kajen för att säga hej till min sjöman.


Perfekt klädd för en strosarsöndag.
Och bara för att klara ut detta förbannade missförstånd: Pläden jag fick av Johan för ett tag sen är en sån man sveper om sig INTE en sån man har på sängen. Det är ett plagg inte en filt. Ok? Ja, ok.

7 kommentarer:

Sanna sa...

http://www.myspace.com/nadazipp är grejen! Alltså bandet. [ingenting].

Kl 21-01. Gratis. Så äre. :)

Anonym sa...

Thea utan cigg i tassen är en inkomplett bild!

MissDecibel sa...

Ludvig: Haha, det är svårt att ta en sån bild.. Rökning är ju en av mina favoritsysselsättningar.

Anonym sa...

Bra, det vittnar ju om smak.

therece sa...

den var jäääävligt snygg på. BRA köpt. Eller, ja, BRA fått. You go!

MissDecibel sa...

Ludvig: Im all about taste...

Therece: Ja den är helt underbart skön också.

I S A B E L L A sa...

nice! :)