onsdag 6 maj 2009

En speciell tisdagskväll

Igår hade jag en mycket trevlig kväll med min vän Robin. Vi åkte in till den stora staden och gjorde den. Hur roar sig två kids födda sent 80-tal? undrar ni då. Jo, först gick vi på Speak Easy. Det är en liten liten krog som ligger på Högbergsgatan. Igår hade de ~kan ni gissa?~ standup! Det var en väldigt bra lineup. Bla: Isak Jansson, Johan Uddenberg, Ola Söderholm, David Druid.
Efter skrattet åkte vi till ankaret. En Ola och Simon anslöt sig och även senare en David. Jag ville sjunga. Och det fick jag. Det var inte mitt bästa, verkligen inte, men det var skapligt och jag hade roligt. För mig kändes det viktigt just igår. Det blev inte en långkörarkväll. Jag och Robin som har vanliga jobb att gå till och från behövde vår sömn. Men det var trevligt, fint, roligt, speciellt och annorlunda. Sånt gillar jag.
Ola och MissDecibel - Vi är varandras fans. Han diggar min karaokekonst och jag avgudar hans skämt.
På bilden: David och Miss Decibel. David var b ä s t på Speak Easy. Så säger han.

Inga kommentarer: