söndag 23 augusti 2009

Rotar i arkivet

Jag har tappat mina ord. Jag känner det. Jag ser att bloggen nu innehåller mer bilder än text. Det är inte så jag vill ha det, men jag har skrivkramp, då är bilder ett smidigt sätt att göra inlägg.
Nu sitter jag och läser min gamla blogg. I den fanns inte så många bilder, absolut inte i varje inlägg. Den var bra... Så nu tänkte jag rota runt där och stjäla bra inlägg. Min tanke är att mitt skrivande kanske förbättras. På något sätt. . .

Stöld 1
80talisterna är här, vi gör ingenting lagom. Allt eller inget, svart eller vitt. Generationen där ingen går utan en diagnos eller bokstavskombination. Generationen där varje individ får veta att de har alla möjligheter i världen. Vi får veta att vi är unika. Våra liv dokumenteras och publiceras. Livet är en tävling i att skrika högst. Självförverkligande är nyckelordet. Självförverkligande och odödlighet. Jag bloggar, alltså finns jag.
Vi springer framåt, bort från tristessen, ända tills vi möter den berömda väggen.

Inga kommentarer: