söndag 23 augusti 2009

Återanvänder text

Jag undrade varför jag valde just det inlägget. Hur jag hamnade just där när jag slumpade mig fram i min gamla blogg. Nu kom jag på det.
Här om dagen kom min far till mig och bad om hjälp. Han ville ha en text till sin julshow. Musiken hade han redan snott, men texten kunde han inte skriva. Låten skulle vara ur ett ungdomsperspektiv och han tyckte väl att han med sina 56 år var fel man för jobbet. Så han lämnade över ansvaret till mig. Det tog mig ca 30 minuter att sätta ord till tonerna. Den godkändes. Jag var nöjd.
Nu insåg jag hur lika de är, det gamla inlägget och texten. De kanske har rätt i det de säger, allt går igen.

Ja, detta är låten jag gav nya ord.

2 kommentarer:

Jovan sa...

Du e så gryym hjärtat!

MissDecibel sa...

Jovan: Tack!!!