tisdag 19 januari 2010

Dagens filmtips

Igår såg jag en så bra, så bra film; Factory Girl.

Den handlar om Edie Sedgwick (Sienna Miller) som var Andy Warhol's (Guy Pearce) musa på 60-talet.
Mycket kläder, mycket knark, mycket smärta, mycket kärlek, och en massa vackra bilder.
Den var både bra och intressant. Jag fick en inblick i något jag inte vetat (eller brytt mig) om. Det är häftigt när en film kan ta tag i en så. Och den där Andy, himmel, vilken speciell man.. Men han sa en del spännande saker;

Ang recensioner
- Don't pay atention to what they say, just mesure it in inches.

Ang "In the future everyone vill be famous for 15 minutes"
- I'm bored with that line. I never use it anymore. My new line is "In 15 minutes everybody will be famous."

- When I got my first television set, I stopped caring so much about having close relationships.

- My idea of a good picture is one that's in focus and of a famous person.


SE DEN

2 kommentarer:

Ludv. de Sang sa...

Gillar citatet om tv-setet..

MissDecibel sa...

Det är bra.. Jag blev speciellt förälskad i "- Don't pay atention to what they say, just mesure it in inches."